SCROLL

Iako s vidljivim obrisima potresa, ulice grada Zagreba i dalje su nam inspiracija. Upravo na njima poželjeli smo ispričati jednu posebnu modnu priču. Jer moda za nas nije samo aspekt glam kulture: ona je život, emocija, izbor. Vjerujemo i dalje u autentičnost, razigranost i slobodu kao važne korake ka ozdravljenju ovog grada, ovog društva. Hrabro gledamo u oči stvarnosti u kojoj vidimo priliku za bolju i sretniju budućnost.

Crna je skromna i arogantna u isto vrijeme. Crna je lijena i lagana, ali misteriozna. Ali iznad svega crna govori: ne diraj me, ne diram te.

Yamamoto

Da bi netko bio nezamjenjiv, mora biti drugačiji.

Coco Chanel

Za lijepe usne – govori ljubazno. Za lijepe oči – gledaj ono najbolje u ljudima, a za lijepo držanje – hodaj znajući kako nikada nisi sam.

Audrey Hepburn

Fotografije:
Sara B. Moritz

Model:
Ines Paraminski

Odjeća:
LuLu Couture, Lokomotiva, Nebo


MODA U ATELJEIMA

Kreativna (krizna) rješenja domaćih modnih dizajnera

Bili smo u virtualnoj posjeti ateljeima hrvatskih kreativaca koji su s nama podijelili vizije, planove i očekivanja poslovanja svojih brendova, za koje vjeruju da će opstati i ići prema naprijed usprkos neizvjesnim vremenima.

KLISAB, DIZAJNERI TOMISLAV KLIŠKINIĆ I MARKO ŠABARIĆ

Fotografija: Maja Jurović

Ne laskamo si da možemo točno prognozirati kako će modna industrija izgledati nakon korona krize, barem ne preciznije od činjenice da će se morati prilagoditi novim okolnostima, kakve god one budu. Realno je očekivati promjene dosadašnjeg ponašanja kupaca barem na neko vrijeme, što će posljedično izazvati niz adaptacija u čitavom sustavu. Ono što se nadamo je da će te promjene biti na tragu nekih pozitivnih koje su započele i prije ove pandemije. Za sam opstanak scene, u Hrvatskoj i globalno, nismo ni najmanje zabrinuti. Moda je industrija kojom dominira inovativnost i kreativnost, i možda je za nju sigurnije nego za druge reći da će među prvima pronaći svoj novi put.

A’MARIE, DIZAJNERICA ANAMARIJA BRKIĆ

Fotografija: Maja Jurović

Poslovanje nam se trenutno preusmjerilo na online platformu i društvene mreže koje su nam izuzetno aktivne. Nitko ne zna sa sigurnošću reći što nas sve skupa čeka, ali ukazano povjerenje zaposlenika i tima s kojim radim, kao i svih naših vjernih klijenata i pratitelja obećava puno.
Kreative mi na sreću ne nedostaje. Oslikavam tkanine, osmišljavam vezove i spajam ugodno s korisnim. Nastavljamo stvarati lijepe priče i odjeću sa svrhom da traje, kao i do sada s naglaskom na lokalne proizvođače. Uskoro izlazi nova Basic, pristupačnija i našim klijentima omiljena linija, kojoj se svi veselimo i nadamo se najboljem…

ELFS, DIZAJNERI ALEKSANDAR ŠEKULJICA I IVAN TANDARIĆ

Fotografija: Privatan album

Definitivno ćemo u prvi plan staviti online prodaju i njezinu razradu. Smatramo da naš webshop elfs.hr preuzima primat nad dućanima. Smatramo kako će u budućnosti fizički dućani postati lounge zone u dugu brenda u kojima će se kupci okupljati kako bi se družili s istomišljenicima i to će biti poput odlaska na izložbu. Prodavači će biti poput propovjednika, propovijedat će filozofiju brenda i brinuti o tome da se posjetitelji osjećaju ugodno. Gužve pred kabinama postat će prošlost i ti će prostori biti „snack zone” u kojima će gosti moći nešto popiti ili pojesti na račun kuće kao vjerni online kupac. Odjeća će se kupovati i isprobavati doma, u našim comfort zonama, a u dućanima ćemo je promatrati kao umjetninu i tražiti razlog za kupnju i u iskustvu koje brend nudi.

IVAN ALDUK

Fotografija: Vedran Peteh

Nakon početnog šoka zbog obustave cjelokupnog poslovanja i stvaranja, što mi je nevjerojatna situacija s obzirom na to da sam radoholičar koji posljednjih 12 godina uvijek nešto stvara, brzo smo se prilagodili jer se jednostavno moraš naviknuti na „novu normalnost daleko od normalnosti” tako da i dalje stvaramo u našem studiju, iako je trgovina zatvorena. Morali smo odgoditi svečano otvaranje nove trgovine na Tomislavcu 19 te preskočiti proljetnu kolekciju, kampanju, a time i prodajnu sezonu. Unatoč tome, pripremamo nove modele i čekamo informacije oko daljnjeg poslovanja. Moda je luksuz, ona grana koja život čini ljepšim, ali nije nužna pa u razdobljima krize izuzetno trpi i ostaje za vidjeti kakva će reakcija kupaca biti nakon povratka u normalnije stanje. Iako ova kriza svima nosi ogromne gubitke, oni su mnogo veći kod većih proizvođača, dok se mi – dizajnom, proizvodnjom i plasmanom – možemo lakše prilagoditi. Predstavit ćemo nove artikle, nastaviti njegovati osobni pristup te na taj način održati što kvalitetniju uslugu, ali i zaštititi zdravlje naših klijenata. Prezentacije kolekcija smo radili kroz modna snimanja i kampanje koje nastaju s profesionalnim timom i bez previše ljudi na setu, a tu je i drugi tip prezentacije poput naše bridal kampanja s ilustracijama. Moda se uvijek mijenja i prilagođava te vjerujem da će tako biti i ovaj put.

LEI LOU BY ALEX DOJČINOVIĆ

Fotografija: John Pavlish

Trebamo biti svjesni da nakon karantene nećemo moći pritisnuti čaroban gumb i vratiti se tamo gdje smo stali. No, vrlo je važno da se već sada pripremamo za te dane, što znači da naša dnevna rutina ne smije biti „business-free”. U svaki dan moramo kretati izvršavajući barem najmanje poslovne zadatke koje možemo, ne smijemo se prepustiti pesimizmu i apatiji niti dozvoliti da nas ova izvanredna situacija uspava. Moj plan od samog je početka – prilagodba. Želim sa svojim timom nastaviti davati sve od sebe kako bi naš kolektiv bio održiv, ne samo financijski, već i duhom. Imam brend koji sam stvarala godinama, koji je izgrađen na čvrstim i zdravim temeljima i mislim da ne bi trebalo biti pretjerano izazovno posložiti se prema vanjskim utjecajima koji se svakako u velikoj mjeri tiču i svih nas u prodaji i modi. Slijedi nam razdoblje informatizacije i to je smjer u kojem ćemo svi trebati ići, a ja sam ponosna na naš web shop, na kojem smo radili godinama i zbog kojeg smo izolaciju dočekali maksimalno spremni, a filozofija brenda će i u budućnosti ostati ista, posvećena uspješnim ženama i lijepoj odjeći.

KRIE DESIGN, DIZAJNERICA KRISTINA BURJA

Fotografija: Privatan album

Posljedice krize osjećat ćemo dugo i mislim da će nas promijeniti kao osobe. Već godinama sudjelujem u projektu Green Fashion Week koji se odmaknuo od koncepta revija s publikom te dao prioritet predstavljanju kolekcija kroz kampanje snimljene na predivnim lokacijama naše planete, a sve s ciljem da se ekološki probudimo. Budućnost modne industrije vidim upravo u održivom razvoju koji ne podrazumijeva samo vrstu sirovine koju koristimo, već i izbjegavanje gomilanja proizvoda. Naglasak je i na humanosti, poslovnoj klimi te uvjetima rada zaposlenika, gledano iz prizme da većinu svjetske modne industrije na leđima nosi bijelo roblje u zemljama trećeg svijeta. Mislim da je budućnost u kvaliteti i proizvodu koji traje, u vraćanju pravim vrijednostima na svim razinama pa tako i u odijevanju.
Također, bitno je vratiti zajednici ako ste u mogućnosti. Krie Design to pokušava na razne načine godinama, a u ovoj situaciji prepoznali smo potrebu za maskicama koje smo proizveli i donirali herojskom medicinskom osoblju zagrebačke bolnice u Petrovoj, bolnici u Zadru i u Osijeku te nastavljamo dalje… Smatram da je ovo pravi trenutak i da promijenimo navike u potrošnji. Bilo bi spasonosno da svi kupujemo hrvatsko – voće i povrće, meso domaćih dobavljača, kupujmo Tetu Violetu, Čarli, domaću tjesteninu. Ljetujmo na Jadranu. Ostvarimo jednu malu, samoodrživu privredu, jer mi uistinu u našoj prelijepoj domovini za to imamo sve preduvjete. Tako bi svi hrvatski proizvođači, uključujući i domaće dizajnere imali priliku opstati.