GG BUSINESS TALK

“Zadovoljstvo zaposlenika naša je odgovornost”

Osnivač jedne od najnagrađivanijih IT kompanija u Hrvatskoj ispričao nam je što sve Human čini da bi njegovi zaposlenici bili zadovoljni i dao savjete za sve koji sanjaju o karijeri u digitalnoj kompaniji

Razgovarala: Ines Madunić

Moglo bi se reći da je Vanja Bertalan jedan od pionira domaće digitalne scene. Još sredinom devedesetih počinje se baviti razvojem web stranica, uskoro osniva tvrtku web.burza, koja je danas poznata kao Human. Unutar same tvrtke promijenio je mnoge pozicije – Developer, System Architect, Sales, Project Manager, User Advocate, Data Analyst, User Experience Designer, Strategist, Consultant… Danas, kaže, pomaže klijentima oko strategije i korisničkog iskustva, a ponekad se voli pridružiti i razvojnom timu.

Human je jedna od najnagrađivanijih domaćih digitalnih kompanija, koja je nedavno osvojila Red Dot, jednu od najpoznatijih nagrada za dizajn, te prestižni dvostruki Webby i Lovie nagrade za Best Website Practices, boreći se uz bok s velikanima poput Googlea i Samsunga te Red Dot nagradu u kategoriji Branding & Communications design. Trenutno kompanija broji 40 zaposlenika u Zagrebu i Osijeku, a s Vanjom, koji je odnedavno je član uprave Hrvatske udruge društava za tržišno komuniciranje (HURA!) pričali smo o svemu što ima veze s biznisom.

Često ste spominjali kako ste ponosni na činjenicu da ste jedna od tvrtki u kojoj ljudi ostaju raditi i po 15 i više godina, što je u IT industriji rijetko. Zašto je to tako?

– Osnova svakog dobrog odnosa su razumijevanje i poštovanje. Tako je u prijateljstvu, ljubavi, ali i poslu. Osjećamo odgovornost da našim ljudima omogućimo što bolje uvjete za rad, respektiramo njihove osobne želje i potrebe, omogućimo im da se razvijaju kao ljudi. S druge strane, iste te stvari očekujemo i od njih, da razmišljaju o tome koja je njihova uloga u organizaciji, kako mogu najbolje doprinijeti zajedničkom rastu. Oduvijek smo kod zapošljavanja razmišljali o tome pašu li ti ljudi karakterno s ostatkom tima, uklapaju li se u tu neku kulturu koju smo stvorili. Uz to, gradimo partnerski odnos s klijentima u kojem zajednički stvaramo rješenja, što se također prenosi na tim i pokazuje kako svatko od nas donosi vrijednost i ima svoju ulogu u rezultatu. Izgleda da mnogim ljudima takav odnos odgovara, pa onda imaju i manju potrebu za promjenama.

Što radite po pitanju osiguravanja zadovoljstva zaposlenika?

– Puno se bavimo s time, osjećamo to kao našu odgovornost, preduvjet da možemo od zaposlenika tražiti njihov best-effort. Neke od stvari koje smo uveli kroz vrijeme je fleksibilan radni tjedan gdje svatko može upravljati time kada će raditi, dokle god isporuči količinu i kvalitetu posla koju smo dogovorili. Nudimo mogućnost promjene specijalizacije, ako shvatiš da si se kroz godine zasitio jedne vrste posla i da te zanima neki drugi smjer – tu smo za tebe. Npr. Matija je do sada bio frontend developer, voditelj frontend tima, project manager, voditelj produkcije, da bi sada došao do toga da vrlo veselo i kvalitetno igra ulogu dizajnera korisničkog iskustva (UX designer). Ima tu još dosta drugih benefita poput mogućnosti dovođenja kućnih ljubimaca u firmu, ali i onih vezanih uz osobni razvoj, bonusa za odlično obavljen posao, razna neformalna druženja u i oko firme…

“Osnova svakog dobrog odnosa su razumijevanje i poštovanje. Tako je u prijateljstvu, ljubavi, ali i poslu.”

Imate li kakav savjet za one su na početku karijere; kako biti dobar zaposlenik?

– Često srećem mlade ljude koji su isključivo fokusirani na to što oni žele probati, naučiti, kako bi se htjeli razvijati. To je normalno i dobro, no malo njih razmišlja o strani organizacije u kojoj se žele zaposliti. Koje su njezine potrebe i kako ti kao pojedinac sa svojim sposobnostima možeš pomoći da se one ostvare. Taj dvokorak je strašno važan. Ako organizacija u kojoj radiš ne vidi dovoljnu vrijednost u onome što donosiš na stol, male su šanse da će ulagati u tebe i omogućiti ti da napreduješ. I obrnuto, ako si koristan, onda ćeš često dobiti priliku da se razvijaš i ostvaruješ se.

Žene nisu toliko zastupljene u IT-u, kakva je situacija kod vas s rodnom ravnopravnošću?

– Dugo je bilo teško pronaći žene koje imaju interesa raditi u ovoj industriji, ali danas je situacija puno bolja i kod nas u timu trećinu čine žene i vidi se uzlazni trend. Što se tiče plaće i ostalih uvjeta, spol kod nas nema nikakvog utjecaja na to. Bilo bi krivo da je drugačije. Uvjeti su vezani uz stvari poput vrste posla koju radiš, sposobnosti i kvalitetu rada – ukratko, što veću vrijednost donosiš organizaciji, to ćeš bolje uvjete imati.

Kako se industrija prilagođava novonastaloj situaciji, koju često mnogi nazivaju “nova normalnost” i koje sve promjene treba očekivati?

– To je ružan i pogrešan pojam koji treba izbjegavati. Ispada kao da moramo spustiti zastave na pola koplja i potpisati kapitulaciju. Sve, samo to ne. Zadnjih nekoliko mjeseci je cijela situacija bila iznimno teška, ali nas je naučila mnogim stvarima, donijela nam je mnogo toga dobrog.

Sada znamo da rad od kuće nije mit, nego da može funkcionirati jako dobro. Znamo da se uz malo volje možemo jako brzo digitalizirati i modernizirati preko noći. Pokazala nam je da smo više nego sposobni biti snalažljivi, inovativni i kreativni. Ima mnogo takvih primjera, samo ih treba tražiti, treba ih željeti vidjeti.